RSS

Ryktet om min död är starkt överdrivet

29 Mar

Med vänlig hälsning, Bloggen.

Bloggen gick och halvdog lite här i höstas. Det finns en förklaring, den kommer vi till senare, den är nämligen lång och ganska svår för mig att bearbeta än idag. Shit happens om vi säger som så.

Jag har i alla fall flyttat till Köpenhamn igår på fredagen. Jag har fått ett nytt jobb (även mer om det senare) och börjar jobba på tisdag. Det har gått snabbt allt det här och allt är så nytt för mig och jag saknar fortfarande det gamla som jag inte längre kan gå tillbaka till.

Fanskapen i att flytta, bara det. Givetvis glömde jag en flyttlåda med det ALLRA viktigaste i bilen som jag åkte ner i. Jag åkte med en kompis som körde med tomt släp till Sverige via Köpenhamn och jag passade på att klämma med mig och mitt tavara. Men det viktigaste åkte med honom i en glömd kartong till Sverige. Goddammit! Och så typiskt, varje gång man flyttar är det något som går åt helvetet. Varje gång! Grrr..

Jag skall försöka hålla liv i bloggen nu, men kan inte lova en massa uppdateringar stup i kvarten. Nytt jobb är ju ganska krävande så vi får se. Men jag skall ge bloggen ett försök!

Och om ni funderar varför jag skriver att jag flyttat (inte vi) är det faktiskt för att det bara är jag som flyttat. Johan jobbar ännu i Aalborg i april och kan inte flytta ner förrän i maj. Vi är ifrån varann och det är astungt! Jag pallar det nästan inte. *Gråten i halsen*

Här är lite bilder från flytten igår och en av min nuvarande utsikt över Amager strand och mot Malmö. Vi hörs!

 

Bild

Vi passerade en vindmöllevinge. Den var lång som en evighet!

Bild

Över Store Bælt. Också den lång som en evighet.

Bild

Min utsikt!

 
4 kommentarer

Publicerat av på 29/03/2014 i Okategoriserade

 

4 svar till “Ryktet om min död är starkt överdrivet

  1. amchaboc

    30/03/2014 at 11:17

    Grattis till nya jobbet. Hoppas att ni hittar en bostad i Köpenhamn snart.

     
  2. Patricia

    30/03/2014 at 13:49

    Lycka till med nya jobbet och nya hemstaden! Håller tummarna att ni snart har en bra bostad där också. Det låter som om något hänt, så jag hoppas allt är okej med dig/er! Kram!

     
    • sofia

      30/03/2014 at 14:35

      Tack! Hoppas du kan komma på besök till fantastiska Köpenhamn sen när vi har allt på plats. Det har varit en hård vinter och med lite tråkigheter på jobbfronten bara. Men vi har fått ordning på allt och det kommer att bli en härlig sommar!

       
      • Patricia

        30/03/2014 at 17:59

        Skönt att höra att ni har fått ordning på allt, ledsamt att det varit tråkigheter. Kram igen! Jag kommer på snabbvisit till Köpenhamn i maj, vi övernattar i Helsingborg hos kompisar då men jag ska med en jobbkompis på Eurovisionens generalrepetition. Då kan det vara det inte finns tid för träff dock för är så kort tid i staden då. Men i Köpenhamn brukar man nog vara ganska ofta så.. 🙂

         

Kommentera

 
